Program konferencji

PROGRAM XI EDYCJI KONFERENCJI HOTEL INVESTORS MEETING

9:30-10:00     REJESTRACJA UCZESTNIKÓW

 

10:00-10:10   POWITANIE

 

10:10-11:05   Turystyka a hotelarstwo. Hotelarstwo a turystyka.

PANEL DYSKUSYJNY 

Polska na turystycznej mapie świata i polskie hotelarstwo w oczach branży turystycznej. Jak wypadamy na tle Europy i jak przekonać Polaków do częstszych pobytów w polskich hotelach?

  • Turystyka światowa po pandemii – liczby, tendencje i najważniejsze destynacje.
  • Polska jako cel podróży: przekroczenia granicy, turystyka przyjazdowa, liczby,
    tendencje i najchętniej odwiedzane przez turystów punkty na naszej mapie.
  • Nowa strategia rozwoju turystyki w Polsce: kierunki, polskie markowe produkty
    turystyczne, turystyka senioralna i uzdrowiskowa.
  • Nowe nacje zainteresowane pobytami w Polsce: kto, kiedy i dlaczego?
  • Jak polska branża turystyczna widzi polskie hotelarstwo? Jak i czy współpracuje?

 

11:05-11:20  case study 1

PRELEKCJA

 

11:20-12:10 Hotele i inwestycje hotelowe w Polsce.

PANEL DYSKUSYJNY 

Prezentacja i ocena stanu zasobów hotelowych w Polsce.

  • Liczba obiektów hotelowych – liczba pokoi a liczba miejsc noclegowych według
    kategorii. Historyczne wzrosty i spadki.
  • Wyniki hoteli: obłożenie, liczba turystów korzystających z noclegu w hotelach,
    w tym turystów zagranicznych.
  • Inwestycje hotelowe: ich skala, szacunkowa wartość i geografia inwestycji
    hotelowych w Polsce.
  • Główni gracze: kto inwestuje w polski rynek hotelarski?
  • Rola operatorów hotelowych, w tym franczyzodawców, na polskim rynku.
  • Trendy i problemy rozwojowe.

 

12:10-12:25   prezentacja

PRELEKCJA

 

12:25-12:40   PRZERWA KAWOWA

 

12:40-13:30   Inwestorzy międzynarodowi w polskim hotelarstwie.

PANEL DYSKUSYJNY 

W co inwestują lub byliby skłonni zainwestować międzynarodowi inwestorzy w Polsce?

  • Jak plasują się inwestycje hotelowe w Polsce na tle innych krajów Europy?
  • Miasta czy kurorty? – dlaczego?
  • Czy drogi pieniądz w Polsce jest przeszkodą? Jakie mogą być rozwiązania tego problemu i czy ucieczka do innych krajów jest jednym z nich?

 

13:30-13:45   case study 2

PRELEKCJA

 

13:45-14:40   Wybrane aspekty zarządzania finansami w projektach hotelarskich.

PANEL DYSKUSYJNY

Źródła finansowania inwestycji, planowanie podatkowe i restrukturyzacja zobowiązań.

  • Bankowe i pozabankowe źródła finansowania projektów hotelarskich – charakterystyka aktualnej dostępności.
  • Planowanie podatkowe jako źródło poprawy płynności.
  • Możliwości restrukturyzacji zadłużenia w warunkach polskich.

 

14:40-15:30   LUNCH

 

15:30-16:20   Planowanie i optymalizacja programu funkcjonalno-użytkowego hotelu w kontekście działalności operacyjnej.

PANEL DYSKUSYJNY

Rola, czas, zasoby osobowe i miejsce planowania (lub optymalizacji) w procesie definiowania programu funkcjonalno-użytkowego hotelu.

  • Jak i czy układ zaplecza technicznego hotelu (w tym biur, magazynów, pomieszczeń socjalnych) wpływają na codzienną efektywność operacyjną obiektu?
  • Czy w procesie planowania programu hotelu warto poświęcić przestrzeń zaplecza na korzyść zwiększenia PUM (czyli liczby pokoi lub powierzchni komercyjnej)? Jakie mogą być długofalowe skutki takich decyzji dla przyszłego funkcjonowania hotelu?
  • Najczęstsze błędy w projektowaniu zaplecza hotelu i ich wpływ na jakość pracy zespołu oraz ogólną wydajność operacyjną.
  • Jak architekci i operatorzy hotelowi mogą skuteczniej współpracować na etapie projektowania hotelu, by zadbać zarówno o potrzeby gości, jak i o sprawne funkcjonowanie zaplecza?
  • Jak zachować równowagę między powierzchnią sprzedażową a funkcjonalnym zapleczem w hotelach realizowanych w systemie condo?

 

16:20-16:35   case study 3

PRELEKCJA

 

16:35-17:20   Planowanie strefy F&B w hotelach.

PANEL DYSKUSYJNY

  • Co to jest strefa „F&B”? Dlaczego coraz częściej używa się nazwy F&D (Food & Drinks)? Czy strefa F&B jest wymagana w każdym hotelu?
  • W którym momencie definiowania programu funkcjonalno-użytkowego hotelu należy zająć się planowaniem strefy F&B? Kto powinien ją planować – rola inwestora, potencjalnego franczyzodawcy oraz zarządzającego w tym procesie.
  • Jaka jest relacja pomiędzy koncepcją produktową planowanego hotelu a koncepcją produktową jego strefy F&B (w tym restauracji)? Czy restauracja hotelowa może być zorientowana głównie na gości z zewnątrz
  • Koncepcja produktowa restauracji hotelowej a proces jej projektowania. Konkurencja rynkowa i jej analiza. Jak powinny wyglądać wytyczne do projektowania restauracji w ramach strefy F&B konkretnego hotelu?
  • Czy i jak strefa F&B buduje P&L i wynik operacyjny hotelu. Oczekiwania inwestorów a realia rynkowe w tym zakresie. Metody oddziaływania na wynik operacyjny tej strefy.

 

17:20-19:00   NETWORKING

Organizatorzy i Partnerzy zapraszają na rozmowy przy kieliszku dobrego wina

 

PDF do pobrania

 

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian w programie.