Program konferencji

PROGRAM XI EDYCJI KONFERENCJI HOTEL INVESTORS MEETING

9:00-9:30       REJESTRACJA UCZESTNIKÓW

 

9:30-9:45       POWITANIE

 

9:45-11:00     Turystyka a hotelarstwo. Hotelarstwo a turystyka.

PANEL DYSKUSYJNY 

Polska na turystycznej mapie świata i polskie hotelarstwo w oczach branży turystycznej. Jak wypadamy na tle Europy i jak przekonać Polaków do częstszych pobytów w polskich hotelach?

  • Turystyka światowa po pandemii – liczby, tendencje i najważniejsze destynacje.
  • Polska jako destynacja turystyczna: przekroczenia granicy, turystyka przyjazdowa, liczby, tendencje i najważniejsze destynacje.
  • Nowa strategia rozwoju turystyki w Polsce: kierunki, polskie markowe produkty turystyczne, turystyka senioralna i uzdrowiskowa.
  • Nowe nacje zainteresowane pobytami w Polsce: kto, kiedy i dlaczego?
  • Planowanie i projektowanie nowych hoteli w Polsce.
  • Jak polska branża turystyczna widiz polskie hotelarstwo? Jak i czy współpracuje?

 

11:00-11:15   case study 1

PRELEKCJA

 

11:15-12:10   Hotele i inwestycje hotelowe w Polsce.

PANEL DYSKUSYJNY 

Prezentacja i ocena stanu zasobów hotelowych w Polsce.

  • Liczba obiektów hotelowych – liczba pokoi a liczba miejsc noclegowych według kategorii. Historyczne wzrosty i spadki.
  • Wyniki hoteli: obłożenie, liczba turystów korzystających z noclegu w hotelach, w tym turystów zagranicznych.
  • Inwestycje hotelowe: ich skala, szacunkowa wartość i geografia inwestycji hotelowych w Polsce.
  • Główni gracze: kto inwestuje w polski rynek hotelarski?
  • Rola operatorów hotelowych, w tym franczyzodawców, na polskim rynku.
  • Trendy i problemy rozwojowe.

 

12:10-12:25   prezentacja

PRELEKCJA

 

12:25-12:40   PRZERWA KAWOWA

 

12:40-13:30   Inwestorzy międzynarodowi w polskim hotelarstwie.

PANEL DYSKUSYJNY 

W co inwestują lub byliby skłonni zainwestować międzynarodowi inwestorzy w Polsce?

  • Jak plasują się inwestycje hotelowe w Polsce na tle innych krajów Europy?
  • Miasta czy kurorty? – dlaczego?
  • Czy drogi pieniądz w Polsce jest przeszkodą? Jakie mogą być rozwiązania tego problemu i czy ucieczka do innych krajów jest jednym z nich?

 

13:30-13:45   case study 2

PRELEKCJA

 

13:45-14:40   Wybrane aspekty zarządzania finansami w projektach hotelarskich.

PANEL DYSKUSYJNY

Źródła finansowania inwestycji, planowanie podatkowe i restrukturyzacja zobowiązań.

  • Bankowe i pozabankowe źródła finansowania projektów hotelarskich – charakterystyka aktualnej dostępności.
  • Planowanie podatkowe jako źródło poprawy płynności.
  • Możliwości restrukturyzacji zadłużenia w warunkach polskich.

 

14:40-15:30   LUNCH

 

15:30-16:20   Planowanie i optymalizacja programu funkcjonalno-użytkowego hotelu w kontekście działalności operacyjnej.

PANEL DYSKUSYJNY

Rola, czas, zasoby osobowe i miejsce planowania (lub optymalizacji) w procesie definiowania programu funkcjonalno-użytkowego hotelu.

  • Jak i czy układ i projekt zaplecza technicznego hotelu (w tym biur, magazynów, pomieszczeń socjalnych) wpływają na codzienną efektywność operacyjną obiektu?
  • Czy w procesie planowania programu hotelu warto czasem poświęcić przestrzeń jego zaplecza, na korzyść zwiększenia PUM (czyli na korzyść liczby pokoi lub powierzchni komercyjnej)? Jakie mogą być długofalowe skutki takich decyzji dla przyszłego funkcjonowania hotelu?
  • Jakie błędy w projektowaniu zaplecza pojawiają się najczęściej w hotelach, i jak wpływają one na jakość pracy zespołu oraz na ogólną wydajność operacyjną?
  • W jaki sposób architekci i operatorzy hotelowi mogą skuteczniej współpracować na etapie projektowania hotelu, by zadbać zarówno o potrzeby gości, jak i o sprawne funkcjonowanie zaplecza?
  • Jak zachować równowagę między maksymalizacją powierzchni sprzedażowej a stworzeniem funkcjonalnego zaplecza w przypadku hoteli realizowanych w systemie condo? Czy da się to pogodzić w praktyce?

 

16:20-16:35   case study 3

PRELEKCJA

 

16:35-17:20   Planowanie strefy F&B w hotelach.

PANEL DYSKUSYJNY

  • Co to jest strefa „F&B”? Dlaczego coraz częściej używa się nazwy F&D (Food & Drinks)? Czy strefa F&B jest wymagana w każdym hotelu?
  • W którym momencie definiowania programu funkcjonalno-użytkowego hotelu należy zająć się planowaniem strefy F&B? Kto powinien ją planować – rola inwestora, potencjalnego franczyzodawcy czy zarządzającego w tym procesie.
  • Jaka jest relacja pomiędzy koncepcją produktową planowanego hotelu a koncepcją produktową jego strefy F&B (w tym restauracji)? Czy restauracja hotelowa może być zorientowana głównie na gości z zewnątrz?
  • Koncepcja produktowa restauracji hotelowej a proces jej projektowania. Konkurencja rynkowa i jej analiza. Jak powinny wyglądać wytyczne do projektowania restauracji w ramach strefy F&B konkretnego hotelu?
  • Czy i jak strefa F&B buduje P&L i wynik operacyjny hotelu. Oczekiwania inwestorów a realia rynkowe w tym zakresie. Metody oddziaływania na wynik operacyjny tej strefy.

 

17:20-19:00   NETWORKING

Organizatorzy i Partnerzy zapraszają na rozmowy przy kieliszku dobrego wina

 

 

 

 

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian w programie.