Program konferencji
PROGRAM XI EDYCJI KONFERENCJI HOTEL INVESTORS MEETING
9:30-10:00 REJESTRACJA UCZESTNIKÓW
10:00-10:10 POWITANIE
W imieniu organizatorów uczestników XI edycji konferencji powitają:
Jerzy Miklewski, CEO Projekt Hotel i partner Fortech Consulting
Piotr Kamiński, prezes zarządu spółki Nowy Adres
Mirosław Gackowski, dyrektor generalny, Hotel Verte, Warsaw, Autograph Collection.
Konferencję poprowadzi Tomasz Chojnacki, dyrektor zarządzający Hotel Marketing Group.
10:10-11:05 Turystyka a hotelarstwo. Hotelarstwo a turystyka.
PANEL DYSKUSYJNY
Polska na turystycznej mapie świata i polskie hotelarstwo w oczach branży turystycznej. Jak wypadamy na tle Europy i jak przekonać Polaków do częstszych pobytów w polskich hotelach?
- Turystyka światowa po pandemii – liczby, tendencje i najważniejsze destynacje.
- Polska jako cel podróży: przekroczenia granicy, turystyka przyjazdowa, liczby,
tendencje i najchętniej odwiedzane przez turystów punkty na naszej mapie. - Nowa strategia rozwoju turystyki w Polsce: kierunki, polskie markowe produkty
turystyczne, turystyka senioralna i uzdrowiskowa. - Nowe nacje zainteresowane pobytami w Polsce: kto, kiedy i dlaczego?
- Jak polska branża turystyczna widzi polskie hotelarstwo? Jak i czy współpracuje?
MODERATOR:
Adam Latek, CEO, Latek Hotels
PANELIŚCI:
dr Piotr Kociszewski, właściciel Biura Podróży PITUR, wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula
Janusz Mitulski, starszy dyrektor ds. rozwoju sieci, Europa Środkowo-Wschodnia, Marriott International
Krzysztof Szadurski, sekretarz generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego
Krzysztof Wilk, członek Rady Polskiej Izby Turystyki, prezes Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego
11:05-11:20 case study 1
PRELEKCJA
11:20-12:10 Hotele i inwestycje hotelowe w Polsce.
PANEL DYSKUSYJNY
Prezentacja i ocena stanu zasobów hotelowych w Polsce.
- Liczba obiektów hotelowych – liczba pokoi a liczba miejsc noclegowych według
kategorii. Historyczne wzrosty i spadki. - Wyniki hoteli: obłożenie, liczba turystów korzystających z noclegu w hotelach,
w tym turystów zagranicznych. - Inwestycje hotelowe: ich skala, szacunkowa wartość i geografia inwestycji
hotelowych w Polsce. - Główni gracze: kto inwestuje w polski rynek hotelarski?
- Rola operatorów hotelowych, w tym franczyzodawców, na polskim rynku.
- Trendy i problemy rozwojowe.
MODERATOR:
Marcin Podobas, partner zarządzający, Fortech Consulting
PANELIŚCI:
Jan Błoński, head of Franchised and Management Services, Louvre Hotels Group
Aleksandra Matuszewska, dyrektor pionu rozwoju, Polski Holding Hotelowy
Małgorzata Morek, senior director development, Central & Eastern Europe, Hilton
Andrzej Szymczyk, development Director, Poland, Eastern Europe and Baltics, IHG Hotels & Resorts
12:10-12:25 prezentacja
PRELEKCJA
12:25-12:40 PRZERWA KAWOWA
12:40-13:30 Inwestorzy międzynarodowi w polskim hotelarstwie.
PANEL DYSKUSYJNY
W co inwestują lub byliby skłonni zainwestować międzynarodowi inwestorzy w Polsce?
- Jak plasują się inwestycje hotelowe w Polsce na tle innych krajów Europy?
- Miasta czy kurorty? – dlaczego?
- Czy drogi pieniądz w Polsce jest przeszkodą? Jakie mogą być rozwiązania tego problemu i czy ucieczka do innych krajów jest jednym z nich?
MODERATOR:
Jacek Tokarski, CEO, HIDA
PANELIŚCI:
Pavel Gadomski, investment director, Gemini Grupe
Emilio Godoy, hotel investment & development manager, Eurostars Hotels
Marlena Kosiura, analityk, założycielka portalu InwestycjewKurortach.pl
Dominik Sołtysik, chief strategy officer i chief operating officer Eastern Europe, Essendi
Przemysław Wieczorek, MRICS, prezes zarządu, Puro Hotel Development
13:30-13:45 Jak AI zmieni sposób poszukiwania inwestycji w hotele i condo apartamenty przez potencjalnych inwestorów?
PRELEKCJA
Sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje proces poszukiwania inwestycji hotelowych i condo apartamentów, oferując inwestorom dostęp do zaawansowanych analiz rynkowych, prognoz opartych na danych oraz spersonalizowanych rekomendacji dopasowanych do ich profilu ryzyka i oczekiwanego zwrotu. Dzięki automatyzacji i inteligentnym algorytmom, decyzje inwestycyjne będą podejmowane szybciej, bardziej precyzyjnie i przy mniejszym ryzyku błędu.
PRELEGENT:
Tomasz Chojnacki, managing director, Hotel Marketing Group
13:45-14:40 Wybrane aspekty zarządzania finansami w projektach hotelarskich.
PANEL DYSKUSYJNY
Źródła finansowania inwestycji, planowanie podatkowe i restrukturyzacja zobowiązań.
- Bankowe i pozabankowe źródła finansowania projektów hotelarskich – charakterystyka aktualnej dostępności.
- Planowanie podatkowe jako źródło poprawy płynności.
- Możliwości restrukturyzacji zadłużenia w warunkach polskich.
MODERATOR:
dr Krzysztof Czerkas, ekspert z zakresu restrukturyzacji finansowej i pozyskiwania finansowania zewnętrznego
PANELIŚCI:
Julia Karcz, radca prawny, LITIGATO Pławiak Prokurat Karcz
Tomasz Prokurat, radca prawny i doradca podatkowy, LITIGATO Pławiak Prokurat Karcz
14:40-15:30 LUNCH
15:30-16:20 Planowanie i optymalizacja programu funkcjonalno-użytkowego hotelu w kontekście działalności operacyjnej.
PANEL DYSKUSYJNY
Rola, czas, zasoby osobowe i miejsce planowania (lub optymalizacji) w procesie definiowania programu funkcjonalno-użytkowego hotelu.
- Jak i czy układ zaplecza technicznego hotelu (w tym biur, magazynów, pomieszczeń socjalnych) wpływają na codzienną efektywność operacyjną obiektu?
- Czy w procesie planowania programu hotelu warto poświęcić przestrzeń zaplecza na korzyść zwiększenia PUM (czyli liczby pokoi lub powierzchni komercyjnej)? Jakie mogą być długofalowe skutki takich decyzji dla przyszłego funkcjonowania hotelu?
- Najczęstsze błędy w projektowaniu zaplecza hotelu i ich wpływ na jakość pracy zespołu oraz ogólną wydajność operacyjną.
- Jak architekci i operatorzy hotelowi mogą skuteczniej współpracować na etapie projektowania hotelu, by zadbać zarówno o potrzeby gości, jak i o sprawne funkcjonowanie zaplecza?
- Jak zachować równowagę między powierzchnią sprzedażową a funkcjonalnym zapleczem w hotelach realizowanych w systemie condo?
MODERATOR:
Emanuele Dalnodar, CEO, Studio Alpina Hospitality Professionals
PANELIŚCI:
Arkadiusz Labudda, prezes zarządu, Grano Group
Adam Mazur, regionalny kierownik sprzedaży, ekspert ds. akustyki, Saint-Gobain Ecophon Polska
dr Bartłomiej Pyrzyk, architekt, wspólnik i członek zarządu, pracownia architektoniczna Essent
Bruno Sousa, director design, IHG Hotels & Resosrts
16:20-16:35 case study 3
PRELEKCJA
16:35-17:20 Gastronomia hotelowa – pełnoprawny silnik przychodu, reputacji i wartości
aktywa czy wymóg operacyjny?
PANEL DYSKUSYJNY
- Czy włączenie strefy F&B do projektu hotelu to jedynie wymóg operacyjny, czy też strategiczny atut, który może wyróżnić obiekt na rynku?
- Jakie trzy–cztery kluczowe założenia muszą być doprecyzowane, zanim zatwierdzimy koncepcję gastronomiczną – i który z nich najczęściej bywa niedoszacowany?
- Rzeczywisty koszt i czas - od pierwszego szkicu kuchni do odbioru przez Sanepid. Które decyzje projektowe „bolą” najbardziej w CapExie?
- Technologia i ESG: czy inwestycja w smart-kitchen / low-waste daje mierzalny zwrot, czy to głównie marketing?
MODERATORKA:
Izabela Plucińska-Dalnodar, partner, Studio Alpina Hospitality Professionals
PANELIŚCI:
Mateusz Kaja, inżynier technologii gastronomii, Mateusz Kaja PRACOWNIA
Grzegorz Krupa, executive chef, InterContinental Warszawa
Dominika Mazur-Dramé, dyrekotr ds. inwestycji i rozwoju gastronomii, Puro Hotels
17:20-19:00 NETWORKING
Organizatorzy i Partnerzy zapraszają na rozmowy przy kieliszku dobrego wina.
PDF do pobrania
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian w programie.