Prelegenci
Jakub Bilik
Jakub Bilik
Stanął na czele B&B HOTELS Polska w październiku 2022 roku, obejmując stanowisko Dyrektora Zarządzającego – odpowiada za całokształt działalności sieci w Polsce. Od lipca 2023 roku pełni również funkcję Prezesa Zarządu. Jest „ojcem” nowej strategii B&B HOTELS dla polskiego rynku, ogłoszonej wiosną 2023 roku, której celem jest przyspieszenie ekspansji oraz istotny rozwój B&B HOTELS w naszym kraju.
Jakub Bilik jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (specjalizacja: handel zagraniczny) oraz stypendystą Uniwersytetu Umea w Szwecji (business administration). Ukończył również wiele kursów i szkoleń w zakresie zarządzania i nieruchomości. Zanim dołączył do B&B HOTELS Polska, przez ponad 20 lat zdobywał doświadczenie w obszarze ekspansji i rozwoju biznesu w sektorach usług i handlu: mobility, HoReCa, retail (stacji paliw, restauracji, supermarketów). Opracowywał i wdrażał strategie wzrostu organicznego, wejścia na nowe rynki, a także zarządzał procesami przejęć, akwizycji i restrukturyzacji.
Anna Blachowska
Anna Blachowska
Od 6 lat związana z hotelarstwem, operacyjnie odpowiedzialna za strategię marki hotelowej Saltic, dyrektor marketingu Saltic Grzybowo i Saltic Łeba.
Wcześniej związana z rodzinną firma deweloperska, gdzie zajmowała się głównie sprzedażą i marketingiem nowopowstających inwestycji.
Z wykształcenia nauczyciel i trener na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku.
Karol Brześkiewicz
Karol Brześkiewicz
Z branżą hotelarską jest związany od ponad 15 lat. Rozpoczął od pracy Kelnera, awansując wewnętrznie do działu Sprzedaży Konferencji i Bankietów. Kolejnym krokiem było zarządzanie działami Sprzedaży i Marketingu. Pracując dla największych sieci hotelowych (Mariott International, Jin Jiang czy Radisson) miał okazję współpracować przy otwarciach hoteli zarówno sieciowych jak i prywatnych.
Od 2020 roku związany z Grupą Górskich Resortów, gdzie uczestniczył w procesie preopeningu Crystal Mountain w Wiśle. Po dwóch latach został odpowiedzialny za ujednolicenie standardów w grupie Górskich Resortów, a od 2023 roku pełni funkcje Dyrektora Generalnego Platinum Mountain Hotel & SPA w Szklarskiej Porębie. Dodatkowo pomaga w optymalizacji kosztów operacyjnych i maksymalizacji przychodów w pozostałych Hotelach Górskich Resortów oraz uczestniczy w procesach preopeningowych nowych inwestycji Grupy.
Tomasz Chojnacki
Tomasz Chojnacki
Absolwent kierunku Zarządzanie w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu oraz kierunku Organizacja Turystyki i Rekreacji. Od 19 lat w branży interaktywnej, od 14 związany z branżą hotelową i turystyczną. Pracował dla takich marek jak: Mercedes-Benz, Koleje Dolnośląskie S.A. czy Thomas Cook AG. Przez 6 lat zajmował stanowisko Dyrektora Działu Sprzedaży w firmie Profitroom, gdzie od początku budował dział sprzedaży, a w późniejszym okresie, jako Dyrektor ds. Kluczowych Klientów, dbał o optymalny dobór narzędzi dla hoteli i zapewnienie im najwyższej jakości obsługi. Odwiedził ponad 950 obiektów hotelarskich. Obecnie założyciel firmy Hotel Marketing Group, zajmującej się doradztwem, szkoleniami, marketingiem internetowym, kampaniami w social mediach oraz poprawą wizerunku i opinii w internecie. Od 2018 roku także wykładowca studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu oraz trener w Krakowskiej Szkole Restauratorów KSR. Od 2019 roku trener w Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Turystyki ZART. Od 2021 roku wykładowca na uczelni CH – Warsaw Management University. Coach i szkoleniowiec - w ostatnich 5 latach zrealizował ponad 250 szkoleń dla blisko 3000 uczestników. Mocne strony: sprzedaż, marketing, social media.
Krzysztof Czerkas
Krzysztof Czerkas
Doktor nauk ekonomicznych, licencjonowany doradca restrukturyzacyjny, autor publikacji na temat finansowania projektów inwestycyjnych oraz finansowania nieruchomości. W przeszłości członek zarządu BRE Banku Hipotecznego S.A (obecnie MBank Hipoteczny S.A i Skarbiec TFI S.A).
Ekspert z zakresu restrukturyzacji finansowej i pozyskiwania finansowania zewnętrznego.
Mirosław Gackowski
Mirosław Gackowski
Paweł Hryciów
Paweł Hryciów
Kacper Jarocki
Kacper Jarocki
Absolwent Inżynierii Zarządzania i Marketingu na Politechnice Poznańskiej. Już w trakcie studiów rozpoczął karierę w obszarze sprzedaży dynamicznie rozwijając się w tej dziedzinie. Z Profitroom związany od 2017 roku, na co dzień wspiera hotele w doborze odpowiednich narzędzi zwiększających przychody. Prywatnie miłośnik żeglarstwa i medalista regat żeglarskich.
Marlena Kosiura
Marlena Kosiura
Karierę rozpoczynała pracując wiele lat jako dziennikarz Polskiej Agencji Prasowej specjalizujący się w tematyce politycznej i gospodarczej. Od kilkunastu lat związana jest z rynkiem nieruchomości turystycznych. Prowadzi działania z zakresu analiz, doradztwa i consultingu dla branży nieruchomości, miejscowości turystycznych i uzdrowisk.
Jest założycielem portalu InwestycjewKurortach.pl i jego głównym analitykiem. Od 2008 roku wnikliwie przygląda się rozwojowi w Polsce rynku condohoteli i apartamentów wakacyjnych, mieszkań na wynajem krótkoterminowy w kurortach i miastach analizując nowe projekty, warunki biznesowe takich projektów, a także niejasności panujące w tym segmencie w naszym kraju.
Autorka wielu raportów i stały komentator w publikacjach nt. kurortów oraz rynku nieruchomości m.in. w Dzienniku Gazecie Prawnej, Rzeczpospolitej, Pulsie Biznesu, Parkiecie. Regularnie występuje jako ekspert w czasie najważniejszych wydarzeń branży nieruchomości, hotelowej i biznesowej, w tym m.in. na konferencji Hotel Trends, Capital Market Forum, Forum Finansów i Inwestycji Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz Forum Inwestycyjne dziennika "Parkiet".
Analizuje i propaguje ekologiczne konteksty rozwoju kurortów, od lat działa na rzecz ich zrównoważonego rozwoju oraz poszanowaniem historii polskich uzdrowiskach.
Mateusz Lewandowski
Mateusz Lewandowski
Jerzy Miklewski
Jerzy Miklewski
Inspirator i organizator konferencji HOTEL INVESTORS MEETING, współtwórca i współwłaściciel firmy PROJEKT HOTEL, partner w firmie FORTECH CONSALTING których głównym celem jest kompleksowa usługa doradcza świadczona na rzecz inwestorów hotelarskich i ich projektów inwestycyjnych. Niezależny konsultant i doradca. Od 2001 r. aktywnie i na własny rachunek działa w sektorze inwestycji hotelarskich oferując swoje wieloletnie doświadczenie w zakresie definiowania i realizacji turystycznych (wcześniej jako ekspert Instytutu Turystyki w Warszawie, dyrektor inwestycyjny w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki S.A., ekspert programu „Turystyka Wspólna Sprawa, CEO firmy doradczej HOTELON), a także hotelarskich, projektów inwestycyjnych poparte konkretnymi realizacjami. Analityk rynku hotelarskiego, a zwłaszcza sektora inwestycji hotelarskich. Udzielił konsultacji setkom przyszłych inwestorów hotelarskich. Przez wiele lat prowadził z sukcesami bliźniaczą działalność na terenie najpierw Ukrainy a później Republiki Białoruś. Animator innych działań, w tym pro bono, na rzecz przyszłych kadr dla hotelarstwa w Polsce.
Henryk Miszalski
Henryk Miszalski
Członek zarządu Smart Hotels & Hostels, odpowiedzialny w firmie przede wszystkim za rozwój i analitykę. Doświadczenie w zarządzaniu obiektami zbierał przede wszystkim w Polsce, w Austrii i we Włoszech. W austriackiej części spółki pełni funkcję koordynującego pracę przedsiębiorstwa. Związany z branżą hotelarską i turystyczną od 23 lat. Współzałożyciel biur turystycznych 4Travel oraz Seekrakow.
Marcin Podobas
Marcin Podobas
Marcin J. Podobas założyciel i Partner Zarządzający FORTECH Consulting posiada 20 lat
doświadczenia w branży nieruchomości, przez wiele lat pracował w funduszach
nieruchomości oraz dla deweloperów i operatorów hotelowych.
Przez kilka lat pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego polskim biurem Tishman Realty
& Construction oraz Tishman Hotel Corporation w Warszawie, wcześniej pełnił funkcję
Dyrektora ds. Relacji Inwestorskich w Pioneer Real Estate Advisors oraz Pioneer Real
Estate Fund, był szefem Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych Bank of New York
Mellon, a ostatnio wiceprezesem notowanej na GPW spółki hotelowo-deweloperskiej
EFH SA. Uczestniczył w realizacji takich projektów hotelowych jak : Harmony Hotel
Poznań a CURIO Collection by Hilton, Courtyard by Marriott Okęcie Warsaw
Airport,Sheraton Kraków Hotel,Hilton Warsaw Hotel and Conference Center, Radisson
Blu Gdańsk, Double Tree by Hilton Hotel and Convention Center and Hampton by
Hilton Kraków, Hotel Król Kazimierz, Hampton by Hilton Warsaw Mokotów oraz innych
- łącznie w kilkudziesięciu projektach, wartych ponad 3 mld zł
Jakub Prozner
Jakub Prozner
Karol Prozner
Karol Prozner
Marcin Rembacz
Marcin Rembacz
Od kilkunastu lat jego praca zawodowa związana jest z zarządzaniem projektami i komunikacją społeczną. Obecnie jako Dyrektor Biura Komunikacji Spółki Pałac Saski sp. z o.o. koordynuje działania o charakterze edukacyjnym i informacyjnym przybliżające wiedzę o realizacji inwestycji w zakresie odbudowy Pałacu Saskiego, Pałacu Brühla oraz kamienic przy ul. Królewskiej w Warszawie. W latach 2017-2021 roku jako kierownik Działu Promocji i Projektów Biura Programu „Niepodległa” odpowiedzialny był za strategię i działania popularyzatorskie służące upamiętnieniu stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości oraz opowieści o bogactwie polskiego dziedzictwa kulturowego. Wcześniej w Narodowym Instytucie Dziedzictwa w latach 2010-2015 zajmował się ogólnopolską koordynacją programu Europejskich Dni Dziedzictwa w Polsce.
Absolwent Uczelni Łazarskiego Wydziału Ekonomii i Zarządzania, Programu Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim, a także podyplomowych studiów Zarządzania Projektami SGH.
Magdalena Sekutowska
Magdalena Sekutowska
Magdalena Sekutowska od 15 lat rozwija sieć Hilton w Polsce i sąsiednich krajach Europy Centralnej i Wschodniej. Gdy rozpoczynała pracę w Polsce w 2009 r. działał tylko otwarty dwa lata wcześniej Hilton w Warszawie. Dzisiaj to jedna z trzech największych sieci na naszym rynku z 29 hotelami i ponad czterema i pół tysiącami pokoi pod pięcioma markami. Ukończyła University of Michigan (BA) i New York University (MBA) w Stanach Zjednoczonych. Posiada doświadczenie w finansach oraz przygotowywaniu i realizacji inwestycji nieruchomości. Pracowała przy finansowaniu licznych przedsięwzięć w sektorze energetycznym w Ameryce Północnej, w dziale project finance w Credit Suisse Investment Banking. Następnie zajmowała się strukturyzacją i rozwojem projektów hotelowych w Ameryce i na Karaibach w Starwood Hotels & Resorts.
Jako pierwsza rozpowszechniła w Polsce franczyzę na hotele – Hilton był pierwszą korporacją, która wprowadziła ten model od początku dekady na dużą skalę. Aktywnie wspierała też powstanie i rozwój kilku polskich profesjonalnych firm operatorskich, które zarządzają hotelami sieciowymi jak VHM Hotel Management, Unirest, Sangate czy ProValue.
Jacek Stasikowski
Jacek Stasikowski
Rafał Szmytke
Rafał Szmytke
Andrzej Szymczyk
Andrzej Szymczyk
Andrzej Szymczyk zajmuje stanowisko Development Director na region Polski, Europy Wschodniej i Krajów Bałtyckich w IHG Hotels & Resorts, wiodącej grupie hotelowej na świecie. Jest odpowiedzialny za wzrost i rozwój portfolio hoteli IHG poprzez umowy franczyzowe i zarządzania.
Andrzej posiada ponad 20 lat szerokiego międzynarodowego doświadczenia w sektorze hotelowym zdobytego w różnych działach hoteli, w szczególności w dużych grupach hotelowych, ale również w hotelach niezależnych różnego rodzaju. Jest doskonale przygotowany aby pomagać właścicielom i inwestorom optymalizować ich nieruchomości i rekomendować najbardziej odpowiednią rozwiązania dotyczące marki i projektowania dla ich obiektów.
Jacek Tokarski
Jacek Tokarski
Jeden z czołowych doradców w sektorze Hospitality. Od ponad 18 lat związany z sektorem nieruchomości hotelowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Były Dyrektor operacyjny w Hotel Professionals i Analityk Inwestycyjny w Colliers International.
Od roku 2021 właściciel i założyciel agencji doradczej HIDA. W swoim portfolio zawodowym może pochwalić się doradztwem dla wielu projektów hotelowych - sieciowych i nie tylko, a także wsparciem inwestorów i deweloperów w procesie opracowania i analiz modeli biznesowych oraz udziału w procesie komercjalizacji nieruchomości hotelowych.
Bartłomiej Walas
Bartłomiej Walas
dr Bartłomiej Walas prof. WSTiE – absolwent turystyki krakowskiej AWF. Ukończył także studia podyplomowe w Instytucie Studiów Wyższych nad Turystyką-IREST na Sorbonie. Dziekan Wydziału w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej. Specjalista w zakresie polityki turystycznej i marketingu turystycznego. W latach 1996-2008 dyrektor Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Paryżu a następnie wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, odpowiadając za strategię marketingową na rynkach zagranicznych. Koordynował projekty strategiczne w Wydziale ds. turystyki Urzędu Miasta Krakowa. Członek Rady Gospodarczej Izby Hotelarstwa Polskiego, Sektorowej Rady ds. Kompetencji Turystyki, Rady Ekspertów ds. turystyki przy ministrze (kadencja 2021). Autor między innymi strategii marketingowej Polski w sferze turystyki, strategii marki Polish Prestige Hotels&Resorts, diagnozy stanu turystyki w Warszawie, polityki zrównoważonej turystyki Krakowa na lata 2021-2028. W dorobku posiada liczne artykułów naukowe, dokument strategiczne i analizy rynku turystycznego, wykonywanych na zleceniem administracji rządowej i samorządowej oraz sektora prywatnego. Prelegent i analityk rynku turystycznego. Wyróżniony odznaką Honorową Ministra Sportu i Turystyki za zasługi dla turystyki, za zasługi dla Polskiej Izby Turystyki, odznaką Prezydenta Miasta Krakowa „Honoris Gratia”, brązowym i srebrnym krzyżem zasługi (Polska) oraz złotym medalem turystyki (Francja).